Beneficii reale și mituri| Știri despre locuințe

În India, obsesia pentru semințele de chia poate crește, dar în ultimii 40 de ani, acestea au fost ocupate să atragă atenția unui nebun al sănătății într-o manieră dramatică, în prezent, în afara acum.

Chiar dacă se bucură de mari asociații istorice în tradițiile alimentare mexicane și guatemalene, ei au continuat să revină ca superaliment. Așa este cea mai recentă furie despre aceste semințe mici care au primit o popularitate ridicată, încât un raport al Grand View Research prezice că piața semințelor de chia este de așteptat să crească cu peste 22% pe an între 2019 și 2025.

Acest lucru ne aduce la întrebarea: semințele de chia merită hype-ul? Beneficiile sale justifică popularitatea epică pe care a câștigat-o pe rețelele de socializare ca opțiune pentru a gestiona greutatea și a menține o inimă sănătoasă? Aflăm adevărul despre semințele de chia în acest ghid.

Vezi și: Ce sunt Semințe de Sabja și cât de benefice sunt pentru tine?

Semințele de chia: fapte cheie

Nume botanic: Salvia Hispanica

Origine: America Centrală și de Sud

Familie: Mentă

Nume comune: Salba chia, chia mexicană, semințe de chia

Producători: Mexic, Guatemala, Peru, Argentina, Australia și SUA

Merită semințele de chia toate furiile?

Merită semințele de chia toate furiile?

Semințe de chia: beneficii reale

Pentru a înțelege beneficiile reale ale semințelor de chia, trebuie să ne uităm la componența lor nutrițională.

Machiaj nutritiv din 2 linguri de semințe de chia

Calorii 140
Proteină 4 grame
Fibră 11 grame
Grăsime saturată 7 grame
Calciu 18% din doza zilnică medie
Carbohidrați 12 grame
Zahăr 0 grame

O plantă cu flori din familia mentei, semințele de chia sunt o proteină completă. Aceasta înseamnă că conțin toți cei nouă aminoacizi esențiali care nu pot fi fabricați de organism. Considerate critice pentru prevenirea bolilor de inimă, semințele de chia se numără printre alimentele rare care conțin acizi grași omega-3 cunoscuți sub numele de acid alfa-linolenic (ALA). De fapt, o singură porție de semințe de chia poartă dublul dozei zilnice recomandate pentru corpul uman.

Aceste semințe alb și negre incredibil de versatile, care sunt în mare parte fără aromă, au înlocuit ouăle în produsele de copt pentru dietele vegane.

Potrivit Bibliotecii Naționale de Medicină, „semințele de chia sunt o sursă potențială de antioxidanți cu prezența acidului clorogenic, acidului cafeic, miricetină, quercetină și kaempferol, despre care se crede că au efecte de protecție cardiacă, hepatică, anti-îmbătrânire și anti- caracteristici cancerigene’.

Cercetările arată că semințele de chia sunt eficiente împotriva diabetului, dislipidemiei și hipertensiunii. Acționează ca un antiinflamator, antioxidant, anti-coagulare a sângelui, laxativ, antidepresiv, antianxietic, analgezic, ameliorător al vederii și al imunității.

Merită semințele de chia toate furiile?
60% din uleiul din semințele de chia provine din acizi grași omega-3.

Vezi și: Ce este Gram negru și care sunt numeroasele sale beneficii?

Semințele de chia: Riscul

Potrivit profesorului de nutriție de la Universitatea din New York, Marion Nestle, termenul „super-aliment” este un „concept publicitar” și un „termen fără sens din punct de vedere nutrițional”. Ținând cont de acest lucru, este mai logic să cunoaștem posibilele riscuri asociate consumului de semințe de chia.

Înmuiați-le întotdeauna

Semințele de chia uscate pot provoca sufocare. Folosiți-le întotdeauna în forma lor înmuiată dacă intenționați să le aveți de sine stătătoare.

Utilizați în combinație

Semințele de chia foarte puternice trebuie consumate în combinație cu alte alimente sau băuturi. Consumul de semințe de chia peste o limită – mai mult de câteva grame într-o singură ședință – ar provoca invariabil indigestie, balonare, crampe și diaree.

Utilizare aceasta ca parte a cel cura de slabire; nu întreg

Semințele de chia nu înlocuiesc dieta dumneavoastră obișnuită, în ciuda valorii lor nutriționale foarte bogate. Experții recomandă să te bazezi pe alimente bogate în omega-3 pentru a satisface cerințele organismului tău, mai degrabă decât să te bazezi complet pe semințele de chia.

Probleme de digestie

Conținutul ridicat de fibre – 2 linguri de semințe de chia au aproximativ 10 g de fibre alimentare, care este de peste două ori mai mare decât un măr – ar putea duce la diferite probleme legate de digestie, inclusiv indigestie, balonare, gaze și diaree. Ar declanșa complicațiile subiacente legate de intestin, inclusiv sindromul colonului iritabil.

Citeste si: Hyptis Suaveolens: O plantă medicinală pentru stomac

Nicio eficacitate dovedită în tratarea cancerului

Deși se deduce adesea că semințele de chia ajută împotriva anumitor tipuri de cancer și declin cognitiv, nu există cercetări concludente care să demonstreze acest lucru.

Alergie

Semințele de chia pot provoca alergii, cum ar fi umflarea feței, mâncărimea limbii și refluxul. Acest lucru este, totuși, destul de rar.

Nu este ideal pentru persoanele cu diabet

Tfurtun cei care iau medicamente pentru diabet și hipertensiune arterială trebuie să evite semințele de chia, deoarece pot provoca scăderea severă a zahărului din sânge.

Nici un remediu pentru pierderea în greutate

Gelificarea semințelor de chia tinde să se extindă, făcându-vă să vă simțiți destul de plini. Cu toate acestea, nu există cercetări concludente care să demonstreze că semințele de chia sunt eficiente în pierderea în greutate.

Întrebări frecvente

Care este semnificația chia?

Cuvântul „chia” este derivat din cuvântul spaniol „chian”, care înseamnă uleios.

Care este istoria producției de semințe de chia?

Semințele de chia fac parte din hrana umană de aproximativ 5.500 de ani. A fost folosit de azteci și mayași pentru a pregăti medicamente și alimente.

Care sunt principalii nutrienți din semințele de chia?

Principalii nutrienți din semințele de chia includ acizi grași omega-3, fibre, proteine, calciu, fosfor și zinc.

A fost util acest articol?

  • 😃 (0)

  • 😐 (0)

  • 😔 (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *